Jak samodzielnie wykonać reklamę na pojeździe?

0
1015

Reklama na służbowym pojeździe jest najbardziej opłacalną strategią reklamy. Jest idealną propozycją na skuteczne reklamowanie, towaru, własnej spółki czy też świadczonych usługi. Ruchliwość, możliwość trafienia do nowych kategorii klientów to zasadnicza zaleta nadruków promocyjnych na pojazdach, pojazdach – autach.

W jaki sposób przygotować reklamę – okleić własny pojazd?

Wbrew pozorom bynajmniej nie jest to wyjątkowo wymagająca czynność. W zależności od tego, jaki mamy koncept na swoją ofertę reklamową, owej techniki przygotowania będziemy potrzebowali użyć. Najpopularniejszą – popularną i najprostszą do samodzielnego przyrządzenia jest grafika marketingowa wycinana z oklein samoprzylepnych. W jaki sposób się zatem zabrać do wykonania naszego arcydzieła?

Po pierwsze wypada rozpocząć od konceptu plastycznego, inaczej co i gdzie ma się znaleźć, w jakich kolorach, w jakiej wielkości i najważniejsze, na jakich częściach busa. W zależności od faktu jak zaprojektujemy umieszczenie naszych tekstów na poszczególnych podzespołach – kawałkach samochodu, będziemy potrzebowali dobrać model okleiny i ewentualnie sposób jej aplikacji. Rekomendujemy początkującym, aby rozpoczynali od jak najbardziej gładkich powierzchni bryły samochodu. Po co ? – bowiem reklama w tychże miejscach (równych) będzie najprostsza do przyklejenia – wyklejenia oraz jakby tego było mało, cena folii na proste podzespoły będzie tańsza od folii np. odlewanych.

Pierwszy krok – opracowujemy grafikę na busie.

Od tego wszystko się rozpoczyna. Jest to pierwszy oraz podstawowy krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do finalizacji projektu, jakim ma być oklejone w estetyczną reklamę na samochód. By stworzyć taki projekt, dobrze by było posiadać któryś program do grafiki. Przeważnie używane do projektowania grafik – reklam, są programy ze „stajni” Corela i Adobe. Jeżeli posiadamy zainstalowany na komputerze którąś z odsłon np. Illustratora, to należy zrobić fotografie z prostopadłej pozycji (nigdy nie z perspektywy), dwóch boków oraz bagażnika pojazdu. Potem musimy szczegółowo zmierzyć auto w „realu” – specjalnie byśmy mieli możliwość pracować nad designem w jakiejś skali. Zalecamy używanie skali bądź jeden do jednego, ewentualnie 1:10. Zapobiegniemy taką metodą gafy przy eksportach plików do programów tnących ewentualnie drukujących własną przygotowaną reklamę. Jeżeli mamy już fotografie busa, znamy jego rzeczywiste wymiary, mamy komputer oraz prawidłowy program plastyczny, to musimy zacząć przygotowywanie naszej reklamy.

Źródło artykułu: taśma z logo